Het bestuur van Stichting Bildtse Belangen bestaat uit:

Anne Vlaskamp

voorzitter

“Ik vind het een mooie uitdaging om mijn bestuurlijke ervaring te kunnen inzetten voor het vormgeven van de veranderingen bij Stichting Bildtse Belangen zelf na de verzelfstandiging en het mede op basis daarvan tot stand brengen van duurzame en aansprekende initiatieven, met als oogmerk een impuls te geven aan welzijn, leefbaarheid en economische perspectieven, op het Bildt.”

Marijke Tadema

Secretaris

“Maatschappelijke betrokkenheid en behoud van natuur en cultuur is ons met de paplepel ingegoten. Ik ben opgegroeid in Froubuurt in een gezin waar deze kernwaarden centraal staan. Nu de gemeente het Bildt niet meer bestaat, is het behoud van de Bildtse cultuur van extra groot belang. Bij de Stichting Bildtse Belangen combineer ik mijn werkervaring als juridisch secretaresse met de inzet voor de Bildtse natuur en cultuur.”

Jacob van Dijk

Penningmeester

“Vanuit de Friesland Bank was ik reeds vele jaren betrokken bij het wel en wee van de Stichting Bildtse Belangen. Opgegroeid in de omgeving van het Bildt en nauw betrokken bij de agrarische sector, wil ik graag mijn financiële kennis en ervaring voor de Stichting aanwenden om de sponsoring van vele culturele en sportieve evenementen mogelijk te maken.”

Johannes Ebbens

Vice-voorzitter – Naast de algemene bestuurstaken verantwoordelijk voor Marketing en PR

“Van jongs af aan heb ik interesse in cultuur. Ik ben dan ook aardig op de hoogte van de lokale ontwikkelingen op dit gebied. Ik ken ook veel mensen die zich hiermee bezig houden. Nu de gemeente het Bildt niet meer bestaat, is het in stand houden van ‘alles wat het Bildt zo bijzonder maakt ‘ meer dan ooit aan de orde. Met de stichting proberen wij dit, daar waar mogelijk, te ondersteunen.”

Jouke Zijlstra

Naast de algemene bestuurstaken als huismeester actief

“Als bestuurslid van verenigingen weet ik hoe belangrijk financiële steun kan zijn om zaken te realiseren. Van deze ervaring maak ik als SBB-bestuurslid gebruik en ik hoop op deze manier een bijdrage te leveren aan de leefbaarheid op het Bildt.”

Volledige film